REKLAMA
Znaleziono 3397 wyników
Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął przetarg na projekt obiektów cateringu artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął przetarg na projekt obiektów cateringu
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła wyniki przetargu dotyczącego zaprojektowania dwóch obiektów cateringu lotniskowego, które będą obsługiwać operacje lotnicze na terenie nowego Lotniska CPK.
W dwie i pół godziny koleją z Wrocławia do Pragi? Powstanie nowa linia dużych prędkościartykuł
Pokaż artykuł
W dwie i pół godziny koleją z Wrocławia do Pragi? Powstanie nowa linia dużych prędkości
Kolejny krok ku budowie nowej linii kolejowej dużych prędkości (oznacza wg CPK pociągi jeżdżące do 2...
CPK kupił już ponad 2000 hektarów gruntów w Programie Dobrowolnych Nabyćartykuł
Pokaż artykuł
CPK kupił już ponad 2000 hektarów gruntów w Programie Dobrowolnych Nabyć
Centralny Port Komunikacyjny nie zwalnia tempa w procesie pozyskiwania nieruchomości potrzebnych do realizacji programu inwestycyjnego CPK. W ostatnim czasie spółka zawarła rekordową liczbę transakcji. Według stanu na 14 lipca 2025 roku, w ramach programu lotniskowego pozyskano ponad 2100 działek o łącznej powierzchni ponad 2000 hektarów.
[mazowieckie] Co się dzieje na A2?artykuł
Pokaż artykuł
[mazowieckie] Co się dzieje na A2?
- Szanse na przejezdność A2 są małe - uważa Leszek Szczepaniak, inżynier kontraktu na autostradzie A...
CPK zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
CPK zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniska
Centralny Port Komunikacyjny zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniska. W tym roku ochroną zostanie objęty obszar około 200 hektarów.
CPK rozstrzygnął przetarg na budowę Systemu Obsługi Bagażuartykuł
Pokaż artykuł
CPK rozstrzygnął przetarg na budowę Systemu Obsługi Bagażu
Konsorcjum firm Vanderlande Logistics GmbH wraz z Vanderlande Logistics, Unipessoal Lda będzie odpowiedzialne za zaprojektowanie, dostawę, montaż i uruchomienie oraz obsługę i konserwację Systemu Obsługi Bagażu na Lotnisku CPK. System ten jest jednym z kluczowych elementów portu lotniczego, od którego zależy czas oczekiwania na bagaż, sprawność przesiadek i komfort pasażerów.
Dworzec Warszawa Zachodnia na finiszu przebudowy! [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Dworzec Warszawa Zachodnia na finiszu przebudowy! [FILMY]
Potężnie opóźniona wielka przebudowa dworca Warszawa Zachodnia dobiega końca. Pasażerowie wciąż czekają na otwarcie przejścia podziemnego, zamkniętego od połowy 2023 r. To ostatni element tej wielkiej inwestycji w stolicy – i już wiadomo, kiedy znów będzie można nim przejść.
Przelot nad przebudową Warszawy Zachodniej i Ursusa Północnego w październiku 2025 [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Przelot nad przebudową Warszawy Zachodniej i Ursusa Północnego w październiku 2025 [FILM]
Potężnie opóźniona wielka przebudowa dworca Warszawa Zachodnia dobiega końca. Pasażerowie wciąż czekają na otwarcie przejścia podziemnego, zamkniętego od połowy 2023 r. To ostatni element tej wielkiej inwestycji w stolicy – i już wiadomo, kiedy znów będzie można nim przejść.
CPK podpisał umowę na budowę Systemu Obsługi Bagażu artykuł
Pokaż artykuł
CPK podpisał umowę na budowę Systemu Obsługi Bagażu
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę na budowę Systemu Obsługi Bagażu Za powstanie jednego z kluczowych elementów Lotniska CPK będzie odpowiedzialne konsorcjum Vanderlande Logistics GmbH wraz z Vanderlande Logistics i Unipessoal Lda. To pierwsza umowa wykonawcza dotycząca budowy nowego terminala w Baranowie.
[Kraków] Remont Pałacu, ul. Krupnicza 40inwestycja
Pokaż inwestycję
[Kraków] Remont Pałacu, ul. Krupnicza 40
Kraków, Śródmieście, Krupnicza 40
Centralny Port Komunikacyjny zatrudni tysiące pracowników do 2032 roku. Na jakie stanowiska?artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny zatrudni tysiące pracowników do 2032 roku. Na jakie stanowiska?
Centralny Port Komunikacyjny zatrudni tysiące pracowników do 2032 roku. Rusza rekrutacja do największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsce. CPK intensyfikuje działania rekrutacyjne. Spółka zapowiada zatrudnienie nawet kilkudziesięciu tysięcy osób w związku z realizacją komponentu lotniskowego i kolejowego. To szansa na pracę dla specjalistów z wielu branż – od inżynierii po hotelarstwo.
Co dalej z rozbudową terminalu Lotniska Chopina w Warszawie?artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z rozbudową terminalu Lotniska Chopina w Warszawie?
Co dalej z rozbudową terminalu pasażerskiego na warszawskim Okęciu? Obecnie to kluczowa inwestycja dla rozwoju infrastruktury lotniczej w Polsce. Plany dotyczące realizacji tego ważnego projektu infrastrukturalnego stają pod znakiem zapytania.
[zachodniopomorskie] FW Marszewo: Budowa zbliża się do końcaartykuł
Pokaż artykuł
[zachodniopomorskie] FW Marszewo: Budowa zbliża się do końca
Po wielu miesiącach pracy na wschodnim skraju województwa zachodniopomorskiego powstało 41 turbin wi...
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódźartykuł
Pokaż artykuł
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódź
Na obszarze, na którym powstanie linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, trwają przygotowania do zakupu nieruchomości w ramach Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN). Warunki przedstawiane właścicielom są równie korzystne, jak te oferowane dotychczas w ramach PDN na obszarze przyszłego lotniska. Ruszyły rozmowy z mieszkańcami, a zawieranie aktów notarialnych rozpocznie się jeszcze w tym roku.
CPK ogłasza przetarg w sprawie badań podłoża lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
CPK ogłasza przetarg w sprawie badań podłoża lotniska
Postępowanie dotyczy umowy ramowej na zbadanie podłoża budowlanego dla nowego portu lotniczego. Zakres prac obejmuje ocenę i badanie gruntu w ramach przygotowań do realizacji CPK. To kluczowy element zarówno dla projektowania, jak i późniejszych prac budowlanych. Maksymalna wartość zleceń wykonawczych do tej umowy to 12 262 800 złotych, a termin na składanie ofert został wyznaczony do 17 stycznia 2025 roku.
CPK kupił ponad połowę z zakwalifikowanych działek w KPDN na odcinku Warszawa – Łódź artykuł
Pokaż artykuł
CPK kupił ponad połowę z zakwalifikowanych działek w KPDN na odcinku Warszawa – Łódź
Centralny Port Komunikacyjny nabył ponad 100 działek zakwalifikowanych do pierwszego etapu Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć. To grunty potrzebne do budowy pierwszej linii Kolei Dużych Prędkości, łączącej Lotnisko CPK z Łodzią i Warszawą.
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej. Do ostatecznego wariantu trasy jeszcze dalekoartykuł
Pokaż artykuł
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej. Do ostatecznego wariantu trasy jeszcze daleko
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opracowała studium korytarzowe dla Obwodnicy Aglomerac...
KDP: Odcinek między Warszawą i Łodzią. Cztery wnioski o decyzje lokalizacyjne złożone artykuł
Pokaż artykuł
KDP: Odcinek między Warszawą i Łodzią. Cztery wnioski o decyzje lokalizacyjne złożone
Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła do Wojewody Mazowieckiego wnioski o decyzje lokalizacyjne dla czterech pierwszych z 12 odcinków Kolei Dużych Prędkości między Warszawą i Łodzią. Kolejne wnioski są w przygotowaniu. To kluczowy fragment linii kolejowej „Y”, która do 2035 r. ma połączyć stolicę z Lotniskiem CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem.
Tunel KDP pod Łodzią: Rozpoczynają się ekspertyzy stanu technicznego budynków artykuł
Pokaż artykuł
Tunel KDP pod Łodzią: Rozpoczynają się ekspertyzy stanu technicznego budynków
Spółka CPK podpisała umowę na wykonanie dodatkowych ekspertyz budynków, które znajdują się na trasie przebiegu drążenia tunelu KDP w Łodzi. Wykonawca, firma Albraco od momentu podpisania umowy będzie miał 6 miesięcy na realizację prac związanych z przeprowadzeniem całościowej oceny stanu technicznego i przesłanie raportu.
Czy lotnisko w Radomiu jest potrzebne?artykuł
Pokaż artykuł
Czy lotnisko w Radomiu jest potrzebne?
Badania ruchu lotniczego oraz prognozy zrealizowane na rzecz CPK mówią o rosnących potrzebach na polskich lotniskach – stąd inwestycje w CPK oraz Radom. Jednak ruch lotniczy nie jest tak duży, jak zakładano – miał osiągnąć 250 tys. osób w tym roku i 450 tys. w przyszłym. Tymczasem jest niższy o około 40% – czyli o ponad 100 tysięcy osób. Nie wiadomo także, jak ruch będzie kształtował się po sezonie – jesienią i zimą. Stąd budowanie kolejnych lotnisk może być deficytowe – a to oznacza dopłacanie do ich utrzymania z budżetu – czyli z kieszeni podatnika. To stawia pod znakiem zapytania – czy takie inwestycje, jak lotnisko w Radomiu, mają sens?
REKLAMA